דברים שאפשר לעשות לאחר המוות


 

 

 

 דברים שאפשר לעשות לאחר המוות

 

הרבה אנשים בעולם מאמינים, שנפש האדם עוזבת את הגוף לאחר המוות. ועם הגופה - אפשר לעשות כל דבר שמתאפשר ע"י מסורת קיימת ואתיקה.

אנשי שבט הפפואה, לדוגמה, גם מכבדים את המסורת, וגם עושים מזה כסף. בחלק מן השבטים של איריאן, מקובל לשמור בבקתה שלהם את גופת אב הקדמון המעושנת. לדוגמה – את הסבא. וכדי שהסבא לא יתפוס מקום לשווא - הם מראים אותו לתיירים לבנים עבור כסף אמריקאי.

מתברר, שבחלק מהמקרים, לאחר המוות החיים רק מתחילים!

 


1. להתחתן עם סיני מת


בסין הנצחית, מוות זה לא מכשול בשביל אהבה ונישואין. הסינים הצליחו לשמר במשך דורות את המסורת העתיקה של "יין הון" - נישואים לאחר המוות. לשדך ולחתן רווקים ורווקות לאחר מותם – זה בגדר הנורמה. את "חתונות המתים" בסין עושים כבר במשך אלפיים שנה. ראשית זה היו סיפורים עם סוף טוב, ואז ניסו להגשים אותם, כדי שעל רווקה או רווק שמתו לא יוכלו להגיד שום דבר רע. החיפוש אחר כלה מתאימה לגבר המת יכול להימשך זמן רב. אחרי הכל, יש צורך לא רק בגופה, אלא בגופה של אישה צעירה.

גברים מתים מוקדם יותר ולעתים קרובות יותר מאשר הנשים. לכן, תמיד יש מחסור בכלות מתות. בשנת 1960, לאחר מהפכה בסין, נאסרו חתונות המתים. אבל המסורת עדיין ממשיכה להתקיים, במיוחד במקומות מרוחקים, שם לא זוכרים אפילו באיזה מאה אנחנו חיים.

אם אין אפילו שלד מתאים - קונים כד שמכיל אפר. אך גופה טרייה או עצמות מוערכים יותר יקר. ובזה משתמשים הנוכלים הסיניים. בשנת 2007, התקשורת העולמית הייתה מלאה בסיפורים על האיכרים הכפריים, אשר הרגו נערות ליווי, עקרות בית וחולות נפש, כדי למכור את גופן בשביל הטקס "יין הון". ה-"טיימס" האנגלי, דיווחו שאת הגופות האלה  הסוחרים קונים מהרוצחים ב- 2000 דולר ליחידה, ומוכרים אותם לקרובי המשפחה של הרווקים כבר ב-5000 דולר. עבור שלד "מעופש" נותנים בממוצע 300 יואן. את החתונות של המתים מקיימים לפי המסורת בתחילת אפריל. ובזמן הזה, המשטרה תופסת את הסוחרים ומכניסה אותם לכלא.


3. להיות כוכב של הצגה אנטומית

מאז שנת 1996, במוזאונים של העולם מתקיימת תערוכה אנטומית מזעזעת «Body Worlds» ("עולמות הגוף"). במשך 15 שנה, ביקרו בתערוכה הנודדת כ-26 מיליון מבקרים. הם מרוויחים עד 30 מיליון דולר בשנה, והתופעה הזו ידועה היטב לרשויות המס, אך לעמיתיהם במשטרה לא תמיד ברור מהיכן מגיעות הגופות.

בדיווחים שלו, מנהל התוכנית - ד"ר גונתר פון האגנס, טוען ש-"שאריות" האדם מגיעות מתרומות. עיתונאים לא תמיד מאמינים לו ומרכלים על זה שה-"תורמים" – זה אסירים פוליטיים שעונו בבתי הכלא הסיניים.

כפי שאתם יודעים – אין עשן בלי אש. בשנת 2006 הייתה שערורייה על העובדה שמנתחים את האסירים הפוליטיים בסין, בשביל לקבל איברים להשתלה. מאז, מכל "משתתפי" התערוכה האנטומית דורשים תעודות "תורם".

התהליך של שימור בשר האדם לתצוגה עתידית נקרא Plastination. ד"ר פון האגנס – הוא הממציא של השיטה. מים ושומן בחלקים מסוימים בגוף מוחלפים בחומר מיוחד.


5. למכור את עצמך בשלמות או בחלקים

סחר בגופות מתות תמיד היה רווחי. בימי הביניים, גילדות שלמות ואיגודים של שודדי הקברים היו עסוקים בביזה של בתי הקברות, וגררו את כל אשר היה ניתן למכור למדענים או רופאים. כיום, כל אחד שרוצה להוריש את גופו למדע "ללא תמורה", מקבל פיצוי כלשהו במהלך חייו. המתווכים מרוויחים על "אחסנה והובלה". אם הגופה ללא פגע – משלמים עבורה כ-1000 דולר. אבל רווחי יותר למכור ב"חתיכות בודדות". אם יהיה מזל - אפשר למכור ראש עבור 500 דולר, ברך - עבור 650 דולר ואת פלג הגוף העליון - ב 5000 דולר.

רשויות החוק לא מספיקות לטפל בזה, והשחיתות פורחת. פתולוגים גונבים ומוכרים את הקרנית (כי אף אחד לא יבדוק את עיני הנפטר), וצוות המשרפות חותכים את הראשים מהמתים, לפני ששורפים את הגופות. זה מה שקורה באסיה, אמריקה ואירופה.

 

והנשמה - היא נצחית. והמחיר שלה – זה סיפור אחר לגמרי...

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דברים שאפשר לעשות לאחר המוות